სულ კატალოგში მასალაა: 107 ნაჩვენებია მასალა: 16-30 |
გვერდები: « 1 2 3 4 ... 7 8 » |
დამატებულია: 23.01.2013 -2:18
წმიდა დიდი მარხვა, მეზვერისა და ფარისევლის შვიდეული |
ნახვები: 968 | დაამატა: jozif | თარიღი: 23.01.2013
მეზვერისა და ფარისევლის შვიდეული
თქუა ვიეთამე მიმართ იგავი ესე, რომელნი ესვენ თავთა თჳსთა, ვითარმედ მართალ არიან, და შეურაცხ-ჰყოფენ სხუათა, ვითარმედ: ორნი კაცნი აღვიდოდეს ლოცვად ტაძარსა მას: ერთი ფარისეველი და ერთი მეზუერე. ფარისეველი იგი წარდგა და ამას ილოცვიდა თჳსაგან: ღმერთო, გმადლობ შენ, რამეთუ არა ვარ, ვითარცა სხუანი კაცნი, მტაცებელ, ცრუ და მემრუშე, გინა ვითარცა ესე მეზუერე, ვიმარხავ ორ-გზის შაბათსა შინა და ათეულსა შევსწირავ ყოვლისაგან მონაგებისა ჩემისა. ხოლო მეზუერე იგი შორს დგა და არა იკადრებდა თუალთაცა ზე ახილვად, არამედ იცემდა მკერდსა და იტყოდა: ღმერთო, მილხინე ცოდვილსა ამას. გეტყჳ თქუენ: გარდამოვიდა ესე განმანათლებული სახედ თჳსა, ვიდრე ფარისეველი იგი, რამეთუ ყოველმან რომელმან აღიმაღლოს თავი თჳსი, იგი დამდაბლდეს; და რომელმან დაიმდაბლოს თავი თჳსი, იგი ამაღლდეს.
(სახარება ლუკასაგან, თავი 18, მუხლები 9-14 )
|
დამატებულია: 23.01.2013 -2:22
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი ასლი ეპისტოლისა, რაც გაიგზავნა უწმინდესი ეპისკოპოსის, უფალ ნიკანდროს მიმართ, წმინდა მაქიმეს მიერ ქრისტეში ორი |
ნახვები: 1056 | დაამატა: jozif | თარიღი: 23.01.2013
წმ. მაქსიმე აღმსარებელი ასლი ეპისტოლისა, რაც გაიგზავნა უწმინდესი ეპისკოპოსის, უფალ ნიკანდროს მიმართ წმინდა მაქიმეს მიერ ქრისტეში ორი მოქმედების შესახებ
თვით შენ, ღვთივპატივდებულო და ყოვლადნეტარო მამაო, სახელის შესაფერისად გაქვს ახოვანებასთან ერთად უსამღვდელოესი მძლეობაც ყველა მტერზე [1]. რომლებიც უჩინრად თუ ცხადად ებრძვიან ღვთის წმინდა კათოლიკე და სამოციქულო ეკლესიას. სასოებისამებრ, უკვე იღებ კიდეც ღვთისგან გვირგვინს ღვთისავე გამო, - მარადყვავილოვანს მადლთა მიერ და დაუჭკნობელს სულიწმინდის მოქმედებებით. მისგანვე, ვინც ბუნებითად სასურველია, თითქოსდა ხელთა გაქვს შენ, მისდამი შენი სრული თანაშეტკბობის გამო, ნეტარი შვება, და ამიერიდან შენც, თუკი ვინმე სხვა, ცხადლივ განცხრები თავად უფლით. როგორღა ხდება ან რა სახით გესათნოება, რომ, თუნდ ლიტონი სიტყვით (არათუ შენს პატიოსან და ნეტარ ნაწერთა მიერ), მეც განმიკუთვნო და მომაგო ეს ყოველივე, - მე უძალოსა და მოშიშარს, ვისაც დღემდე არასოდეს მისწავლია, თუ როგორ აღვძრა ღვთის მწყობრში ანთუ ღვთის და ღვთისვე გამო წმინდა ბრძოლაში გონების საქმითი ძალები ანდა სულისმიერი აზრები, როგორც რამ ხელის თითები, [2] რომ ამ გზით ახოვნად იძლიონ ისინი, რომლებიც ყოვლისმპყრობელი უფლის წინააღმდეგ აზვავებულან სიტყვებითა და რჯულდებებით, და განიდევნონ იმ კეთილი მიწიდან, რაც არის თვით უფალი და ღმერთი ჩვენი, და იგივ მართლმადიდებლური სარწმუნოება, - ჭეშმარიტად მტკიცე საფუძველი და შემყარება კეთილმსახურებითი დოგმატებისა და სათნოებათა მარადმდინარე ნაყოფთმშობელობა და ბუნება.
|
დამატებულია: 20.01.2013 -2:33
წმიდათა შორის მამისა ჩვენისა იოანე ოქროპირის, კონსტანტინეპოლელ პატრიარქის მიერ თქმული ქრისტიანეთა მიცვალებისათვის |
ნახვები: 891 | დაამატა: jozif | თარიღი: 20.01.2013
წმიდათა შორის მამისა ჩვენისა იოანე ოქროპირის, კონსტანტინეპოლელ პატრიარქის მიერ თქმული ქრისტიანეთა მიცვალებისათვის
საყვარელნო! ქრისტიანეთა მიცვალებასა ზედა ანგელოსნი მოივლინებიან ზეცით მეუფისა მიერ, და მოუწოდებენ მონასა მას ღირსსა: ჰოი, ვითარ დიდი საიდუმლო აღესრულების, საშინელი და შესაძრწუნებელი, და ღირსი გალობისა და სახე დიდისა მის სიბრძნისა საღმრთოჲსა! ვითარ განვალს სული ხორცთაგან, ვითარცა სახლისა რაჲსაგანვე, და მივალს მეუფისა თვისისა. ვითარცა ოდეს იგი იშვებოდეს ყრმა, ეგრეთვე მიცვალებაჲცა კაცისა: შობა არს ფრიად უაღრესი მის შობისა, რამეთუ მივალს სული იგი ნათლად ბნელისა ამის სოფლისაგან, - განიხსნების, ვითარცა საკრველისაგან - განვალს დიდებისა ამისგან, განთავისუფლდების ღვაწლისაგან, და მივალს განსვენებად. რამეთუ, ვითარცა მზე ცისკარსა განწმედილსა აღმობრწყინდეს რა, ეგრეთვე სული, განვიდის რა ხორცთაგან, გონებითა წმიდითა ბრწყინავენ, და ვითარცა მეფე შარავანდითა შერავალნ პალატად შემკობილი, ესრეთ არს სული განმავალი ხორცთაგან, და მიმავალი ღმრთისა დიდებასა.
|
დამატებულია: 20.01.2013 -2:14
შესავალი, დოგმატთა წყაროები, რას ეუფძნება დოგმატები?, წმიდა წერილი, წმიდა გადმოცემა, ეკლესიის კრებითი ცნობიერება, დოგმატი და კანონი, ეკლესიი |
ნახვები: 995 | დაამატა: jozif | თარიღი: 20.01.2013
პროტოპრესვიტერი მიქაელ პომაზანსკი დოგმატური ღვთისმეტყველება
შესავალი დოგმატთა წყაროები
რას ეფუძნება დოგმატები?
ცხადია დოგმატები ეფუძნება წმიდა წერილსა და წმიდა სამოციქულო გადმოცემას და არა ცალკეულ პირთა, თუნდაც ეკლესიის მამათა და მასწავლებელთა, მოსაზრებებს. წმიდა წერილსა და წმიდა სამოციქულო გადმოცემაში მოცემული სარწმუნოების ჭეშმარიტებანი ქმნიან სარწმუნოების სწავლების იმ სისავსეს, რომელსაც ძველი ეკლესიის მამებმა ეკლესიის „კრებითი სარწმუნოება" „კათოლიკე (ბერძ. καθολικός - საყოველთაო) სწავლება" უწოდეს. წმიდა წერილისა და გადმოცემის ჭეშმარიტებანი, ერთ მთლიანობად ჰარმონიულად შერწყმულნი, განსაზღვრავენ ეკლესიის „კრებით ცნობიერებას", რომელსაც სულიწმიდა მართავს და უძღვება.
|
დამატებულია: 20.01.2013 -2:40
შესავალი, ეკლესიის ზრუნვა ქრისტიანული სწავლების სიწმიდეზე |
ნახვები: 880 | დაამატა: jozif | თარიღი: 20.01.2013
პროტოპრესვიტერი მიქაელ პომაზანსკი დოგმატური ღვთისმეტყველება შესავალი ეკლესიის ზრუნვა ქრისტიანული სწავლების სიწმიდეზე
არსებობის პირველივე დღეებიდან ქრისტეს წმიდა ეკლესია დაუღალავად ზრუნავდა, რათა შვილნი მისნი, წევრები ეკლესიისა, მტკიცედ მდარიყვნენ წმიდა ჭეშმარიტებაში.
|
დამატებულია: 19.01.2013 -2:45
2010, მიმართვა ბაქოს რელიგიურ ლიდერთა მსოფლიო სამიტის მონაწილეებს |
ნახვები: 862 | დაამატა: jozif | თარიღი: 19.01.2013
უწმიდესი და უნეტარესი სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი ილია II მიმართვა ბაქოს რელიგიურ ლიდერთა მსოფლიო სამიტის მონაწილეებს
„ნეტარი ავგუსტინე ბრძანებს: „მშვიდობა უნდა ყველას, მაგრამ მშვიდობის დამყარება ყველას თავისებურად აქვს წარმოდგენილი"
თქვენო უწმინდესობავ, ბატონებო და ქალბატონებო,
პირველ რიგში, გულითადად მივესალმები აზერბაიჯანის პრეზიდენტს, ბატონ ილხამ ალიევს, ქალბატონ მეხრიბან-ხანუმს და აზერბაიჯანის ხელისუფალთ, ასევე ჩემს ძმას, შეიხულ ისლამ ალახ-შუქურ ფაშა ზადეს და ყველა აქ დამსწრეს.
|
დამატებულია: 19.01.2013 -2:6
2010, წერილი რუსეთის ეკლესიის მეთაურის, უწმინდესი კირილესადმი ა.წ. 19 სექტემბერს გავრცელებული მიმართვის გამო |
ნახვები: 928 | დაამატა: jozif | თარიღი: 19.01.2013
სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის, უწმიდესის და უნეტარესის ილია II-ის წერილი რუსეთის ეკლესიის მეთაურის, უწმინდესი კირილესადმი ა.წ. 19 სექტემბერს გავრცელებული მიმართვის გამო
მასობრივი ინფორმაციის საშუალებით გახდა ცნობილი, თითქოს თვენ „დამოუკიდებლობის" 20 წლისთავთან დაკავშირებით მილოცვა გაუგზავნეთ სამხრეთ ოსეთის თვითაღიარებულ პრეზიდენტს, რამაც ჩვენს მრევლში და საერთოდ საქართველოს მთელ საზოგადოებაში მძაფრი უარყოფითი რეაქია გამოიწვია.
|
დამატებულია: 19.01.2013 -2:38
თავი პირველი |
ნახვები: 926 | დაამატა: jozif | თარიღი: 19.01.2013
წმინდა იოანე დამასკელი მართლმადიდებელი სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა თავი პირველი
რომ მიუწვდომელია ღვთაება და რომ არ გვმართებს ძიება და ფუჭად დაშვრომა იმათ შესახებ, რაც არ გადმოუციათ ჩვენთვის წმინდა წინასწარმეტყველებს, მოციქულებსა და მახარებლებს
„ღმერთი არავის უხილავს არასოდეს. მხოლოდშობილმა ძემ, რომელიც არის მამის წიაღში, - მან გამოთქვა" (იოან. 1,18). ამრიგად, უთქმელია და მიუწვდომელია ღვთაება, რადგან „ვერავინ შეიცნობს მამას, თუ არა ძე, ვერც - ძეს, თუ არა მამა" (მათე 11,17); და წმინდა სულმაც ისევე იცის ის, რაც ღვთისაა, როგორც ადამიანის სულმა იცის ის, რაც მასშია.
|
დამატებულია: 19.01.2013 -2:28
ახალი ქართული თარგმანისათვის |
ნახვები: 1413 | დაამატა: jozif | თარიღი: 19.01.2013
წმინდა იოანე დამასკელი მართლმადიდებელი სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა ახალი ქართული თარგმანისათვის
წმ. იოანე დამასკელის შრომა: „მართლმადიდებელი სარწმუნოების ზედმიწევნითი გადმოცემა" ეპოქალური მნიშვნელობის ძეგლია, რომლის ღირსებანი მრავალი კუთხით შეიძლება წარმოჩნდეს. გამოვყოფთ რამდენიმე მათგანს:
|
დამატებულია: 19.01.2013 -2:5
წმინდა სინოდის სხდომების ოქმები, 5 ივლისი, 2011 წელი |
ნახვები: 934 | დაამატა: jozif | თარიღი: 19.01.2013
საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის წმიდა სინოდის სხდომის ოქმი 5 ივლისი, 2011 წელი
სხდომის თავმჯდომარე - ილია II - სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი; სხდომის მდივანი - გრიგოლი (ბერბიჭაშვილი) - ფოთისა და ხობის მიტროპოლიტი;
სხდომის თანამდივნები - ნიკოლოზი (ფაჩუაშვილი) - ახალქალაქისა და კუმურდოს მიტროპოლიტი და საბა (გიგიბერია) - ხონისა და სამტრედიის მიტროპოლიტი
|
დამატებულია: 19.01.2013 -2:11
წმინდა სინოდის სხდომების ოქმები, 20 დეკემბერი 2011 წელი |
ნახვები: 1010 | დაამატა: jozif | თარიღი: 19.01.2013
საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის წმინდა სინოდის სხდომის ოქმი
20 დეკემბერი 2011 წელი
2011 წლის 20 დეკემბერს შედგა საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის წმინდა სინოდის სხდომა. წმინდა სინოდმა განიხილა შემდეგი საკითხები:
|
დამატებულია: 18.01.2013 -2:19
დავით ჩიკვაიძე კონსტიტუციური შეთანხმება საქართველოს სახელმწიფოსა და საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალურ მართლმადიდებელ ეკლესიას შორის |
ნახვები: 1021 | დაამატა: jozif | თარიღი: 18.01.2013
დავით ჩიკვაიძე
კონსტიტუციური შეთანხმება საქართველოს სახელმწიფოსა და საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალურ მართლმადიდებელ ეკლესიას შორის კ ო მ ე ნ ტ ა რ ე ბ ი შესავალი
„მიეცით კეისარს კეისრისა და ღმერთს ღმრთისა" (მთ. 22; 21).
სახელმწიფოსა და ეკლესიის ურთიერთობას ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია მართლმადიდებლურ მოძღვრებაში. ამავე დროს პოზიტიურ სამართალში ეკლესიის მიმართ განსაკუთრებული დამოკიდებულება იქედანაც ვლინდება, რომ თითქმის ყველა ქრისტიანულ სახელმწიფოში ეკლესიას მინიჭებული ჰქონდა საჯარო სამართლის იურიდიული პირის სტატუსი. ქრისტიანული ქვეყნების მეთაურები ყოველთვის გრძნობდნენ დიდ პასუხისმგებლობას ეკლესიის წინაშე და ცდილობდნენ ხელი შეეწყოთ მისი საქმიანობისათვის. ამგვარი სულისკვეთების კანონები დღესაც აქვთ ევროპულ სახელმწიფოებს. თანამედროვე დემოკრატია ნიშნავს იმას, რომ უმაღლეს დონეზე იქნეს უზრუნველყოფილი მოქალაქეთა მოთხოვნილებები, სადაც სულიერ მოთხოვნილებებს მნიშვნელოვანი ადგილი უკავიათ.
|
დამატებულია: 18.01.2013 -2:4
დავით ჩიკვაიძე „კონსტიტუციური შეთანხმება საქართველოს სახელმწიფოსა და საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალურ მართლმადიდებელ ეკლესიას შორის. კომენ |
ნახვები: 1042 | დაამატა: jozif | თარიღი: 18.01.2013
დავით ჩიკვაიძე
კონსტიტუციური შეთანხმება საქართველოს სახელმწიფოსა და საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალურ მართლმადიდებელ ეკლესიას შორის კ ო მ ე ნ ტ ა რ ე ბ ი რედაქტორისაგან
ხანგრძლივი მომზადებისა და განხილვის შემდეგ, 2002 წლის 14 ოქტომბერს მცხეთის სვეტიცხოვლის საკათედრო ტაძარში ხელი მოეწერა კონსტიტუციურ შეთანხმებას საქართველოს სახელმწიფოსა და საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალურ მართლმადიდებელ ეკლესიას შორის. ასეთი შეთანხმება თანამედროვე ეტაპზე სახელმწიფოსა და ეკლესიის ურთიერთობის დარეგულირების ერთ-ერთ ყველაზე მისაღებ ფორმადაა მიჩნეული. კომუნისტური რეჟიმის პერიოდში სახელმწიფოსა და ეკლესიის დამოკიდებულება ძალიან შორს იდგა დემოკრატიული პრინციპებისაგან. ფაქტიურად ეკლესია დათრგუნული იყო სახელმწიფოს მხრიდან და მათ შორის ცივილიზებულ ურთიერთობაზე ლაპარაკიც კი ზედმეტი იყო. ამ შეთანხმების ხელმოწერით დაიწყო ახალი ეტაპი საქართველოს მრავალსაუკუნოვანი მართლმადიდებელი ეკლესიისა და სახელმწიფოს ურთიერთდამოკიდებულებაში.
|
დამატებულია: 16.01.2013 -2:47
შეთანხმება საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალურ მართლმადიდებელ ეკლესიასა და საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს შორის პრობაციონერთა და არაპატიმა |
ნახვები: 969 | დაამატა: jozif | თარიღი: 16.01.2013
შ ე თ ა ნ ხ მ ე ბ ა საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალურ მართლმადიდებელ ეკლესიასა და საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს შორის პრობაციონერთა და არაპატიმარ მსჯავრდებულთა რესოციალიზაციის სფეროში
საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალური მართლმადიდებელი ეკლესია (შემდგომში - ეკლესია), რომელსაც წარმოადგენს სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი, მცხეთა-თბილისის მთავარეპისკოპოსი, უწმიდესი და უნეტარესი ილია II და საქართველოს იუსტიციის სამინისტრო (შემდგომში - სამინისტრო), რომელსაც წარმოადგენს მინისტრი გია ქავთარაძე
|
|